Informacja o zakupie preferencyjnym

INFORMACJA O ZAKUPIE PREFERENCYJNYM – SPRZEDAŻ KOŃCOWA PALIWA STAŁEGO

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowym Sączu informuje, iż od dnia 17.05.2023 r. do 30.06.2023 r. przyjmuje wnioski o zakup preferencyjny – sprzedaż końcowa pozostałego paliwa stałego po preferencyjnej cenie.

Sprzedaży końcowej podlega węgiel o sortymencie:

  • ekogroszek w ilości 49 ton;
  • węgiel gruby (orzech/kostka) w ilości 1 tona 850 kg.
  1. Cena za 1 tonę węgla wynosi 1 830 zł brutto.
  2. Cena zakupu nie uwzględnia kosztu transportu z miejsca składowania znajdującego się na terenie Miasta Nowy Sącz do gospodarstwa domowego. Koszt transportu pokrywa osoba dokonująca zakupu preferencyjnego.
  3. Wnioski o zakup rozpatrywane są w kolejności wpłynięcia do wyczerpania ilości paliwa stałego przeznaczonego do sprzedaży końcowej.
  4. Do sprzedaży końcowej nie stosuje się dotychczasowych ograniczeń ilości paliwa stałego dostępnej dla jednego gospodarstwa domowego oraz ograniczeń terytorialnych. Oznacza to, że nienależnie czy mieszkaniec zakupił już węgiel w ilości maksymalnej przewidzianej ustawą, może dokonać zakupu dodatkowej ilości węgla bez ograniczeń ilościowych.
  5. Sprzedaż paliwa stałego będzie realizowana do wyczerpania ilości paliwa stałego przeznaczonego do sprzedaży końcowej, jednak nie później niż do dnia 31 lipca 2023 r.

UWAGA!

Do dokonania zakupu preferencyjnego jest uprawniona osoba fizyczna w gospodarstwie domowym, która spełnia warunki uprawniające do dodatku węglowego, o którym mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym.

DO POBRANIA: Wniosek o zakup preferencyjny – sprzedaż końcowa

Wnioski można składać:

  1. Osobiście w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej przy
    Grunwaldzkiej 59A w godzinach urzędowania Ośrodka, tj.:
  • Poniedziałek: 8.00 – 16.00
  • Wtorek – piątek: 7.00 – 15.00
  1. elektronicznie za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej (wniosek opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelniony z wykorzystaniem profilu zaufanego) na elektroniczną skrzynkę podawczą Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej ePUAP: /o1j066urwv/skrytkaESP;
  2. za pośrednictwem poczty/operatora pocztowego na adres Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Grunwaldzka 59A, 33-300 Nowy Sącz;

W przypadku pytań więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu: 18 35 48 235 w godzinach pracy tut. Ośrodka, tj. poniedziałek od 8.00 do 16.00, wtorek – piątek od 7.00 do 15.00.


INFORMACJA W SPRAWIE WNIOSKÓW O WYDANIE ZAŚWIADCZENIA

Zgodnie z nowelizacją ustawy z dnia 27 października 2022 r. o zakupie preferencyjnym paliwa stałego dla gospodarstw domowych, uprawniona do zakupu preferencyjnego osoba fizyczna może również dokonać zakupu węgla po preferencyjnej cenie w dowolnej gminie prowadzącej sprzedaż końcową albo od dowolnego innego podmiotu, na podstawie zaświadczenia potwierdzającego wypłacenie na rzecz gospodarstwa domowego w skład, którego wchodzi ta osoba fizyczna, dodatku węglowego, o którym mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 roku o dodatku węglowym albo pozytywnego rozpatrzenia wniosku o wypłatę na rzecz tego gospodarstwa domowego dodatku węglowego.

  1. Wniosk o wydanie zaświadczenia winny złożyć osoby w przypadku, gdy chcą dokonać zakupu preferencyjnego paliwa stałego w gminie sąsiedniej albo od innego podmiotu.
  2. Wniosek o wydanie zaświadczenia można składać do dnia 30 czerwca 2023 r.
  3. Zaświadczenie wydawane jest w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
  4. Wydanie zaświadczenia jest wolne od opłat.

DO POBRANIA: Wniosek o wydanie zaświadczenia

Wnioski można składać:

  1. osobiście w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej – Zespole ds. dodatków mieszkaniowych i pomocy socjalnej dla uczniów przy ul. Śniadeckich 10 a – I piętro lub w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej przy ul. Grunwaldzkiej 59A w godzinach urzędowania Ośrodka, tj.:
  • Poniedziałek: 8.00 – 16.00
  • Wtorek – piątek: 7.00 – 15.00
  1. elektronicznie za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej (wniosek opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelniony z wykorzystaniem profilu zaufanego) na elektroniczną skrzynkę podawczą Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej ePUAP: /o1j066urwv/skrytkaESP;
  2. za pośrednictwem poczty/operatora pocztowego na adres Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Grunwaldzka 59A, 33-300 Nowy Sącz;

W przypadku pytań więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu: 18 35 48 282 w godzinach pracy tut. Ośrodka, tj. poniedziałek od 8.00 do 16.00, wtorek – piątek od 7.00 do 15.00.


KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Działając na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – dalej „RODO”) informuję o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących prawa z tym związanych

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Nowego Sącza, Rynek 1, 33-300 Nowy Sącz, zwany dalej Administratorem, dane kontaktowe: urzad@nowysacz.pl (e-mail), telefonicznie: 18 443-53-08, pisemnie na adres siedziby Administratora; epuap: /os335l9icx/skrytka;
  2. Administrator nie wyznaczył przedstawiciela;
  3. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych: e-mail -> iod@nowysacz.pl;
  4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z realizacją przez Administratora powinności wynikających z ustawy z dnia 27 października 2022 r. o zakupie preferencyjnym paliwa stałego dla gospodarstw domowych (dalej „Ustawa”) w celu weryfikacji Pani/Pana wniosku o zakup preferencyjnego paliwa stałego;
  5. Odbiorcą moich danych osobowych mogą być:
    1. podmioty, którym Administrator zleci usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych, podmioty upoważnione i zobowiązane zgodnie z przepisami Ustawy oraz organy, do których w moim imieniu administrator będzie kierował korespondencję,
    2. organy uprawnione na podstawie przepisów prawa, w tym sądy i inne organy administracji publicznej;
  6. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, w szczególności zgodnie z instrukcją kancelaryjną; jednak przez okres nie dłuższy niż jest to niezbędne w celu przyznania świadczenia, a także przez okres dochodzenia praw i roszczeń;
  7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych i prawo wniesienia sprzeciwu – wyłącznie na zasadach określonych w RODO (biorąc pod uwagę ograniczenia wynikające z przepisów prawa); w zakresie w jaki przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, zostałem pouczony, iż mam prawo wycofać zgodę, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (jeśli dotyczy);
  8. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie dotyczących Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO;
  9. Podanie danych osobowych jest obowiązkowe. Ich brak uniemożliwi rozpatrzenie Pani/Pana wniosku o zakup preferencyjny paliwa stałego;
  10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany oraz nie będą profilowane.